TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
perkara yang x diduga...


September 28, 2010 10:14:00 PM

hish!!! geram btoi ngan tenet bengong + cipan + tenuk + tapir + mangkuk hayun nih!
lama gila amek masa nak loading....
grrrrr!!!
akhirnya, aku tdo dulu...penat tunggu~

********
ada banyak menda yg x diduga ari nih....
pagi tadi aku bangun lambat.... (atcually aku da agak da....)...
even aku alarm jam 6.30 pon, aku bole sedar apa....
tido mampusss.....dah tuh terlepas bas....
masuk ja dewan kuliah, semua pandang....
aku menyumpah dalam ati....

"kenapa lambat nih??" - ustaz

"bas terlepas..." -peni
ustaz pon terus sambung mengajar pasal poligami....
erk... tajuk yg ......
majoriti kaum hawa x suka nih.....
but, ini hukum Allah, so siapalah kita x suka dengan hukum - Nya??

******
lpas abes klas bengkel, maisara jumpa aku....

"mashe, nak join pertandingan perniagaan x??"

-hah?? apa benda tuh??? perniagaan apa??? macam mn??? dapat hadiah apa??? wang ringgit???
byk tak???? ada sponsor???
amek ang, sekali aku tnya....! untuk menjawab segala soalan aku yg lebih susah dari soalan math tuh,
maisara bawak aku jumpa lecture.... then, selepas penerangan baru aku paham..
rupanya, Pertandingan Perniagaan peringkat IPTA, anjuran UniKl...
lumayan kot, hadiah dia....
tempat pertama RM 10 ribu...
tempat ke 4- 20, RM 2ribu...(kayo den!)
1 kumpulan bole join 5 orang....lecture tuh galakkan salah sowg dari kami mesti owg kl dan ada lesen kenderaan....
sbb nati, kena promote produk merata2 alam(area kl dan lembah klang ja)....
maisara ada cakap kat aku, dia nak amek si pulan bin si pulan....
aku cakap kat dia, kalo amek si pulan bin si pulan, dia kena amek kawan dia sekali...
kalo kawan dia pegi, of coz awek dia pon kena pegi...
kalo awek kawan si pulan bin si pulan pegi,
kawan kepada awek si pulan bin si pulan pon kena ikot!peh....

so, aku cakap ja kat maisara....

"la nih macam nih.... ang pikir, sapa yg sesuai....kalo rasa aku x layak pon x pa.... ini pertandingan.... kita patot amek yang mana ada advantage lebih...."

sedey ja ayat.... coz, aku bukan ada transport.... lesen lagi la....jalan Kl lg la aku x tau sgt.....

*********

sebenarnya ari nih ada oral.... bayangkan, owg lain sebuk2 hafal oral tuh, aku n da group bole releks gila....
lagi sejam nak masuk klas, baru kami karang oral tuh.....
hasil nya????peh! tgok kaki ar!
aku start ja ngan 1 baris ayat, da dapat tepukan... (kembang siot time tuh)
aku x da la puas ati sangat...
tapi, kalo nak banding ngan last minute prepare, mmg campion la!!

******masa tunggu kawan2 aku dok present, (masa tuh aku da abes present),
ketua kelas bg 1 borang.... kursus IBS anjuran CIDB....
aku nak pegi..! nak sijil....
tapi, tarikh tuh, 8 oktober.....
8 oktober tuh sepupu aku akad nikah.....
9 oktober aku da klas ganti.....
aku suda pening kat sini....
macam mn nak pegi....
abg aku suh pegi gak....
yelah, wakil keluarga....
adey.....

********

sampai umah, peni bising2... sbb sakit perot...menyesal sbb x berak kat jamban poly....
ceh! sama ja la....

"x jamban umah busuk!"

maka, terungkai la 'Misteri Jamban Umah Busuk'....

aku hanya bole mengucap panjang....kebenarannya, allahualam...

*********

bila malam lak, aku d kejutkan lagi...
aku terbaca kat dashboard...

200...
menda???
tiba2 aku rasa macam layout aku....
aik..???
ada owg pakai layout tuh ka???
(da simpan angan2 nak ubah template lg)

ooooo.....
rupanya, aku follower cik katak jambu yang ke-200.....
secara automatik, telah mengiklankan blog aku yang baru 2,3 bulan nih....
hehehehehhe....

to, Miss Lizzie Yasmin,
thanx 4 that award.... terharu kejap...
juga pada yg sudi baca blog nih + yang menyampuk2 tuh....
tanpa anda siapa lak saya....
cewah!
x bole blah~
(sowi, x dapat nak masuk kan gambar.... sbb line sgt teruk.... harap maaf ya...)

ari nih, no chemical in my face lg..... bila la nak pulih dari menglupas yang teruk nih.... da stop semua produk.... confident pon getting low da.... wua.... :((((( + lagi 2 minggu nak pegi kenduri... kalo muka cam nih?? erk....
4 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)