TheMasheStoryLand™

The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



❤ My Family ❤

Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.


Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2017
SayaSayangMakSaya [SSMS]


October 16, 2010 1:23:00 AM

selamat pagi!
aku rasa cam blur semacam ja nih... kesan dari tdo asar la nih... tuh la, owg tua2 da pesan ; "jgan tdo selepas asar" ..... letih la weh.... 2, 3 ari nih rindu btoi kat mak... wat apa lak dia skrg kan?? oh! biar aku pekenalkan diri dulu, okay?? aku nih anak ke-2 merangkap anak perempuan tunggal mak aku... (kalo belah ayah ; ada 2 owg pompuan).... owg ckp, anak pompuan nih manja lebih kan??? manja ka??? ngeh ngeh.....

mak aku slalu cerita time dia ngandong kan aku dulu2... macam budak2 normal pregnant sampai 9 bulan ja kan??? aku x... aku sampai 11 bulan.... (lebih bulan)... dah la x nak kuar dari perot mak aku, dah tuh x bg mak aku makan apa pon.... mak aku x lalu nak makan... makan ja muntah.... ha!!! ada 1 benda yg menjadi fav mak aku... tau apa??? KOPI! yup.... tgok la, lekat itam smpai sekarang.... kadang2 aku cakap gak kat mak aku... "awat mak x teringin nak makan soya ka, susu ka?? kalo x, mesti adik putih... " sebab time aku kechik2 dulu selalu kena buli (sbb aku nih itam sgt) kalo aku jumpa budak2 tuh skrg, nak sepak2 ja! berani buli aku d masa dulu! cett!!

kesan dari itu jugak la, mak aku sakit pinggang sampai sekarang.... besarnya pengorbanan mak kan?? sekali sekala, aku teringat betapa kuat nya mak menyara kami (time bercerai ngan ayah dulu).... aku kechik lagi... x tau menda.... masa tuh x da keta, x da moto.... mak kayuh basikal, bawak 2 beradik kami (aku ngan abg)... pegi pekan kot.... nak bwk anak2 jalan....

kadang2 aku terfikir gak... adakah mampu aku membalas jasa mak aku yang membesarkan aku selama 21 thn nih??? adakah mampu aku menjadi ibu yang tabah seperti mak??





"mak, adik sayang mak!!"


p/s ; sayangilah ibu anda & balaslah jasa mereka
(ayah pon sama)


7 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)