TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
TAG ; CintaPertamaSaya!


November 23, 2010 2:20:00 AM


siot! rajin lak wat tag pasal first luv nih.. aiyark... nih yg gua lemah satu badan nih. tima kasih cik juju sebab tag aku... hahaha.. aku still nak gelak lagi... al-kisah nya bermula pada....

cis.. suspen ja! masa aku umo 18 rasanya. dia bukan lah aku punya first boypren pon. dia yg ke-3.. hahaha.. :P sebab, dulu aku kapel suka2.. 3 bulan, aku break. so dlm masa setahun 3,4 kali kapel. megong!! ahhh.. tuh zaman jahiliah!

nama dia ridzuan. x yah nama penuh. aku panggil dia wan a.k.a abg syg! hahahaha... *malu*... satu negeri ngan aku. tapi, dekat ja la tempat kami. yang bole kami kenal pon dr kawan2 jugak. kawan baik aku punya pakwe, kenalkan aku ngan dia. actually dia nak kenalkan aku ngan owg lain, tapi cam mn ntah dia bg no fon kat wan nih.

so, mula2 kenai kat dalam msj ja la.. dia slalu kol lepas balik keja. masa tuh aku da kat sungai petani. then, bila aku balik alor star, kami jumpa la... hehehe... dating2.. :P

dia nih, bkn dr keluarga yang senang2... anak sulung lagi. dia ada 5 owg adik beradik yg kena sara. bapak dia sakit, so x keja. mak dia letak nasik lemak kat kedai pagi2. masa dia spm, dia ponteng klas, pegi keja. sedihkan kisah idup bf aku nih??

macam2 kerja dia pernah wat. masa aku kenai dia, dia keja kedai makan. yelah, x da spm, nak keja kerani pon x leh. aku ingat lagi, masa dating dulu. time tuh dia belum dapat gaji. dia x da dwet, aku pon x da dwet, ada 10 hinggit ja. dah la 2-2 kelaparan. aku beli nasik goreng cina, share 2 owg. mintak garfu ngan sudu 2. bila sama2 susah, itu yg ingat sampai sekarang.

bila dia jumpa kawan2 dia, dia akan kenalkan aku, sebagai 'bini dia..'.. malu siot! aku dah la, masa tuh itam. tak pandai nak dresing suma nih. dia x malu pon. kalo nak banding aku ngan dia, macam langit dan bumi. serius cakap, dia hensem!

kami sempat raya sekali. aku pegi raya umah dia. itu pon kawan aku paksa pegi. aku cam x sedap ati sebenarnya. mmg pon!~ mak dia x suka ngan kehadiran aku. masa tuh berkenalan la aku ngan family dia. dah la tuh, pengang tangan aku depan mak dia. yg aku dok tarik2.. sebab, hormat owg tua kan? mak dia pandang aku atas bawah ja.. adik dia, bapak, hensem gila!! mmg sangat hensem... dia marah kot, aku dok puji adik dia lebih2...

masa dia dapat gaji, dia belikan aku fon. sony erecson. tapi, aku ssh nak terima brg owg. aku x nak. sebab aku x reti guna fon tuh. dia bg aku fon nokia. aku pkai la fon tuh. pikir2 balik, x pernah ada laki yg sanggup bagi barang kat aku macam mn dia.

satu ari, aku majuk ngan dia. alah, biasa la... aku gedixs2 la skit kan..nak manja ngan sapa lagi? dia datang dr alor star ke kuala kedah. sejam naik moto, sebab time tuh ujan, semata2 nak pujuk ayang syg dia tuh.. wua... mau aku tak syg gila kat dia?

kami beli keychin, separuh ati ada kat henfon dia. dan separuh ati ada kat henpon aku. bila kami jumpa, mesti cantum hati tuh. romantik kan? dia la ajar aku pasal cinta, kasih sayang.. aku x jumpa la, owg yg sanggup susah senang macam dia, even dia, spm pon x da..

1 hari, dia masuk hospital. 1 minggu dia x msj aku. aku msj dia x balas pon. aku ingat dia tgah rehat. lama2, sampai 2 minggu menyepi.. dan akhirnya sampai sebulan. aku tnya dia, kenapa menyepi, dia x bg tau. aku ckp, kalo ada masalah, kita dah janji nak kongsi sama2 kan? pon x balas...

1 bulan,1 msj dia antar. itu pon dia cakap dia buzy. kerja katering. dah tukar keja. dia cita, keja tuh banyak skit dapat dwet. aku cakap, x pa la, wat keja elok2. "ayang syg abg.." kadang2, dia cakap dia x da kredit. aku topup kan kat dia. baru dia msj. aku perasan la, dia berubah.

tapi, kuatnya sayang aku time tuh sampai aku hampir gila. telan panadol berpapan2. last2 idup lagi aku.. hahaha... ari2 aku antar msj kat dia, walaupon x berbalas. macam msj ngan hantu. 31 december tahun tuh, aku tekad, kalo dia x contact aku dalam masa tuh, maksudnya hubungan kami putus. aku bagi tau dia pasal tuh.

dia x contact sampai ke sudah~ akhirnya, putus... cam tuh ja. adik dia ada msj2 aku, ckp abg dia ada pompuan lain. nages aku macam owg gila. aku sayang dia separuh mati kot.

then, lepas tuh teruskan jugak la idop aku. still kapel. ngan owg yg sayang kat aku. bukan x syg kapel yg baru, tapi x sama perasan tuh. x pernah la aku syg btoi2 macam mn aku syg nya wan nih. aku pon da tekad, x nak syg owg macam tuh lagi. bila putus, aku x nak jadi owg gila.

aku x tau apa dia wat sekarang. kat mn dia. hidup ka, mati ka? dia ada carik aku selepas setahun. aku cakap kat dia, jgn carik aku dah~ aku x mau tgok muka dia... (masa tuh dlm keadaan marah). henpon dia pon aku jual. aku bhagi dwet tuh ngan member baik aku tuh. dia pon pernah cakap kat aku, nampak syg wan tuh kat aku, x macam lelaki lain yg pernah aku kapel.

itu la kesah first love aku.. hahaha... nak tag kat, mata hati, miera, aja, yuri, nadia, dan sapa2 ja nak amek.. silakan okay...


26 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)