TheMasheStoryLand™

The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



❤ My Family ❤

Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.


Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2017
LipanMasukUmah!!!!


March 9, 2011 7:58:00 AM


malam sabtu yang lalu, seperti kebiasaan selepas makan, aku akan baring-baring sambil bergadoh ngan roomate aku, myra.. waktu tuh, sowg lagi roomate aku tengah mandi.... tiba-tiba tengah gadoh nih, kitaowg terdiam jap, bila kak sue (roomate aku yang sowg lagi tuh) terjerit-jerit....

"mashe!! tolong aku...!"

aku nih tak da benda lain da pikir.... ingatkan owg masuk umah, ka?.... acu pisau kat leher kak sue tuh, ka?.... sekali bukak pintu bilik, seekor lipan sebesar 2 jari dan panjang 1 kaki sedang berlari-lari masuk bilik sebelah...


aku nih apa lagi!! menjerit la panggil myra! dah macam owg gila da waktu tuh aku rasa.... coz, aku tak pernah tengok lipan sebesar tuh....(seperti diatas)

"amek kayu, mashe!" - kak sue arah aku..

"kayu kat mana?" - hahaha... jangan la suh aku wat sesuatu kalo tengah panik...

aku hanya capai payung.... waktu tuh, lipan tuh masuk dalam bilik sebelah (sebelah tuh bilik kitaowg la) kami terus la menanti, bila la cik lipan tuh nak kuar....

sekali tuh, dia merangkak keluar....

"makkkkkk!!!!'

diorang nih suh aku ketuk lipan tuh dengan payung yang aku pengang tuh... maslahnya, aku geli....!!! eeeee!!!

aku terus pengang pintu (berusaha nak kuar). sumpah waktu tuh sangat suspen dalam idup aku,.... lipan tuh berlari-lari ke arah aku, dan pintu plak tak boleh nak bukak (sebab selak dibawah) dapat ja bukak, terus lari dan menjerit sekuat ati....

erk.... suara aku agak kuat sampai semua jiran-jiran aku keluar.... dasyat btoi! hahaha...

waktu tuh lipan tengah sembunyi kat tempat lain plak.... so, dengan bantuan jiran kitaowg yang juga student poly, diowang pegi panggil owner umah... owner tak da, tapi anak dia ada... tak kesah la sapa2 pon....

dia datang dengan gagahnya (walaupon tak hensem) hahahaha.... tapi bila dia keluarkan parang sakti dia tuh, kitaowg semua terpaku.....

dan bila dia jumpa ja lipan tersebut, terus potong sengat dia.,.. tapi tak bunuh... beliau bunuh ditempat lain....sebab bak kata member aku, kalo bunuh menatang berbisa cam tuh, nati binatang lain dapat hidu bau tuh, akan datang balik....eeeee! seram den~

so, selamat la kitaowg ari tuh... tapi tak berapa nak selamat, bila jiran sebelah cakap ;

"ada lagi yang lagi besar dari tuh.... besar 3 jari.... yang tuh tak jumpa lagi!"

erk... sumpah aku geli gila yang besar tuh... nih kan plak yang besar 3jari tuh...eeeee!~ jangan la masuk da....

eeee! sumpah geli tgok kaki dia!!~ eeee!~


p/s ; tak sabar balik kedah minggu nih, nak cita kat ayah ; "ayah! lipan masuk umah!!!"



23 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)