TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Oh! HandbagPompuan!


March 5, 2011 6:28:00 PM

ha! gambar apa di atas tuh? tuh adalah hand-bag... ada ka kaum hawa pakai pegi shopping? nak nak pulak time shopping mall tuh sesak orang ramai.. tercucuk la sana sini. ish ish...

idea nak wat entry nih adalah sambungan dari entry lepas, yang mana aku suka sangat tengok wallet lelaki... hahaha... bak kata sorang pengkomen nih (nama dirahsiakan) - kalo suka tengok wallet orang mata duitan... hahaha... tak tau la... tapi aku memang suka tengok... nak tgok apa ada dalam tuh... macam aku kata dalam entry lepas, wallet lelaki sungguh misteri...

tapi, bak kata lelaki, handbag perempuan lagi misteri...
urm...ya ka?

urm.. terus terang, aku mula menjinakkan diri memakai handbag sejak umur 21 (iaitu tahun lepas). kenapa? sebab aku rasa rimas.... slalunya, kalo kuar pekan, aku tumpang ja wallet aku dalam handbag member-member... sebelum kuar tuh, aku akan sms tnya ;

"bawak handbag tau.. nak tumpang wallet..."

handpon aku hanya letak dalam poket... biasanya aku kuar pakai jean... so tak da la kesah sangat... kalo dulu, zaman skolah, lagi besh... masa tuh wallet stye lelaki... so, kalo kuar jalan-jalan letak ja wallet tuh kat poket belakang....

bila aku da meningkat umur, aku mula nak jadi ke-ladies-an... nak wallet cam semua owg...



lebih-lebih kurang cam nih la... kaler ja lain... function nya, tak nak duit kemek-kemek... bila ada wallet cam nih, duit anda dijamin cantik ja, dan tak 'peronyok'... hahaha....

tapi, korang yang lelaki mesti nak tau kan apa yang ada dalam handbag pompuan... pernah selongkar tak? meh aku nak pecah rahsia kat sini...

dalam handbag pompuan, mesti ada :
+ wallet (letak ic dan lain-lain kad)
+ handphone ( tambah-tambah kalo ada sampai duabelas, tigabelas handpon)
+ 'roti kering' (tak paham wat-wat paham sudah!)
+ alat mekap (tak sah kalo tak da bedak compact dan lipstik)
+ mp34 atau kamera digital (something gajet la)
+ sikat (bagi freehair) @ pin & kerongsang (bagi bertudung)
+ perfume (da pakai perfume sebelum kuar umah, 2 minit lepas tuh tambah lagi)
+ losyen (lepas makan,basuh tangan ilang la losyen... so bole touch-up losyen)

barang-barang tambahan lain adalah :

+payung (jangan tak tau, biasanya pompuan nih sediakan payung sebelum ujan)
+ buku catatan & pen (kot-kot nak tulis sumthing yang penting, cam no tepon 999)
+ balm & minyak cap kapak & panadol (kot-kot pening tengah jalan)
+ gula-gula (biasanya sesuatu yang boleh dikunyah)
+ charger phone (kot-kot bateri handpon terpadam)


yang aku senarai nih kebiasaan pompuan bawak dalam handbag dia.... so far, aku hanya bawak benda-benda yang wajib sahaja.. tak tau la kedepan-kedepan macam mana kan?




p/s ;kalo semua lah barang nak disumbat, agak-agak macam poket doremon tak?



16 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)