TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Lepas Nih, Bom di Kepala Cekgu


June 17, 2011 5:12:00 PM

petikan dari Metro, Pistol Di Kepala Guru, bagi aku ini kes dasyat nih..


teringat aku waktu bersekolah dulu... mak bapak aku memang ajar suruh hormati orang tua...
lebih-lebih lagi cekgu...
waktu mula-mula masuk sekolah, ayat yang aku tak pernah lupa,
mak aku akan cakap macam nih kat cekgu-cekgu :

"ajarlah anak saya, cekgu... nak pukul pon takpa... tapi jangan pukul pipi, kepala, dan bahagian belakang..."

aku teringat waktu kecik-kecik dulu (asyik cerita pasai waktu dulu-dulu ja)..

ada cekgu nih... cekgu matematik... aku memang lemah math waktu tuh.... baru darjah 2 kot... cekgu nih stye suka conteng muka orang.... pernah sekali aku dapat '0' dalam math... dia lukis besar-besar kosong tuh kat pipi aku.. guna pen merah lagi... sakit kot.... tapi waktu tuh malu sangat... nages aku...

balik aku cita kat mak... mak aku tak marah cekgu tuh pon.... mak aku bantai marah aku balik..... keh keh keh...
lepas tuh aku tak berani nak cerita.... kalo kena conteng, cepat-cepat padam sebelum sampai rumah...

tapi satu hari tuh terkantoi jugak... mak aku nampak kesan pen tuh.... pastuh mak aku pegi sekolah... dia cakap baik-baik dengan cekgu tuh...

"tak baik conteng muka... kalo cekgu nak rotan anak saya, rotan la... tapi jangan kaco bahagian muka , kepala, dan belakang.."

lepas tuh cekgu tuh pon tak buat dah... tapi aku still kena rotan...

kesannya, aku suka math... hahahaha!

*****

oke! berbalik pada cerita...
pada pendapat korang la, sapa yang patut di persalahkan dalam hal nih?
adakah?

1. mak bapak terlalu manjakan anak?
2. anak terlalu manja, sampai tak boleh kena pukul sikit?
3. cekgu terlalu melampau?
4. atau salah pembaris?

taip 1, 2,3, atau 4 dan hantar ke 999... eh... silap.. ke ruangan komen bawah.. keh keh keh...





p/s : dah lama tak kena rotan... :P



Labels:

6 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)