TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Tima Kasih =)


June 11, 2011 11:49:00 PM

first sekali, nak ucap tersangat terima kasih pada follower-follower yang sudi follow belog nih.... aku berjumpa blogger-blogger yang baik. boleh berkongsi masalah. menyapa aku kat fesbuk... memberi nasihat, dan memberi kata-kata semangat ketika aku dalam kesedihan.

panjang kata, aku tak pernah ada masalah dengan blogger. maksud aku, tak da la ada orang sabotaj atau apa saja. walaupon kadang-kadang aku tak suka 2, 3 orang blogger, tapi biasanya aku diam ja... kenapa nak besar-besar kan cerita, right?

sepanjang setahun berblog (masih setahun jagung), aku menulis berdasarkan apa yang aku nampak, apa yang aku rasa... dan aku juga terima apa sahaja kritikan.. ada orang suka dengan cara kita. dan ada orang tak suka ngan cara kita. itu sangat normal dalam kehidupan.

kadang-kadang bila kita menulis, orang ciplak idea... orang komen macam-macam.. itu sangat biasa. sama la dengan kes baru nih, sekali lagi aku disabotaj. aku agak terkilan disebabkan manusia itu aku anggap KAWAN. tapi cara dia buat tuh, tidak menunjukkan sedemikian rupa.

setiap manusia pernah melakukan kesilapan. tak salah kalo menegur. tapi biar lah menegur secara berhemah. apatah lagi KAWAN. tak perlu print skrin, dan meletakkan link ke blog aku untuk menaikkan trafik anda. jika anda betei-betei rasa nak menegur saya, anda boleh menegur di dalam henpon..

dua minit selepas komen belog aku, terus wat entry pasai tuh? hahaha.. sumpah, lawak... siap attach ke fesbuk aku lepas tuh... weh, aku bukan artis.. tak payah buat entry pasai aku... sangat rasa annoying.

belajar la cara menegur dengan betul. kata ustaz nor amin, jika nak menegur,


Gunakan perkataan-perkataan hikmah dan tidak sesekali menggunakan perkataan yang menguris hati pelaku.. seperti bawa dia berbincang baik-baik di tempat yang tiada orang, kerana bila melakukan teguran dihadapan orang ramai, maka secara tidak langsung kita telah menjatuhkan air mukanya dihadapan orang.

benda kecil, kenapa perlu besar-besar kan? agaknya memang dah tak da modal nak wat entry. sebab tuh cita pasai keburukan aku di belog kamu ya? tima kasih... Allah saja yang membalas nya.

aku biar semua nih berlalu. jika ada yang ingin berkawan dengan aku, silakan. jika anda ikhlas, aku 10 kali ikhlas..
aku tetap sayang pada yang selalu singgah belog aku.. komen setiap entry aku... aku tak lahirkan dengan kata-kata.. tapi aku sangat hargai... orang-orang macam nih lebih lama dari aku... jadi aku tak perlukan manusia tersebut menilai aku...

kepada yang baru singgah belog aku, anda nilai la sendiri...


p/s : sekarang baru aku paham perasaan blogger-blogger yang kena sabotaj.. attcually, kes sabotaj nih dah basi.


Labels: ,

13 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)