TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Bila Ada Yang Memberi & Menerima


July 13, 2011 7:35:00 PM

*gambar hanya 18 tahun keatas sahaja! keh keh keh*


Ekceli cerita nih semalam. Aku terdengar satu kisah seorang yang berstatus isteri orang bercinta dengan seseorang yang berstatus suami orang. Kisah nih bukan lagi kisah baru. Sepupu aku sendiri pon dah kena. Sampai hilang kepercayaan nya pada suami.

Aku tak nak cerita pasal orang. Lantak la kan? Sendiri mau ingat.

Aku nih jenis suka meletakkan seseorang ditempat aku. Macam cerita curang di atas. Aku bayangkan aku berada di situasi dimana aku berstatus isteri orang bercinta dengan suami orang.

Aku terbayang macam mana gaya aku layan suami aku. Konform-konformnya aku tak kan layan sebaik yang mungkin. Dan macam mana pulak bila ada perasaan terlalu sayang pada lelaki lain, sedangkan aku dah bersuami?

Naluri manusia normal, bila ada orang yang lagi care dari pasangan kita, kita rasa selesa. Orang tuh lagi paham perasaan kita dari pasangan kita. Lagi romantik, lagi caring, lagi matang dari suami.

Pernah dengar tak cerita rumput? meh aku nak cerita.

Ada semua kelas nih. Cekgu nih mintak anak muridnya pegi kutip rumput yang paling cantik.

"Oke, murid-murid. Awak pegi padang dan carik rumput yang paling cantek. Kemudian bagi kat saya. Ingat, carik yang paling cantek!"

Then, anak-anak muridnya pun pergi cari. Selepas 30 minit, mereka kembali tapi tak da satu pon, rumput yang diambil. Jadi cekgu tuh pon bertanya :

"mana rumput yang paling cantek..?"

"cekgu, saya jalan di bahagian hadapan padang. Saya nampak rumput cantek. Kemudian bila saya lihat sekali lagi didepan saya ada rumput yang paling cantik pulak. Dan begitu la seterusnya. Akhirnya tak da satu pon rumput yang saya dapat."


So, apa yang kita dapat simpulkan kat sini. Tak semua orang perfect. Saya menyeru kepada diri saya dan anda semua, setia lah pada pasangan masing-masing. (dah macam ceramah pulak) kah kah kah


p/s : minggu nih tak sempat buat wordless wendesday



Labels:

8 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)