TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Abang Aku


August 24, 2011 9:18:00 PM

Aku hanya ada seorang abang. Takda kakak. So abang la tempat manja. Tapi abang nih lain sikit. Tambah-tambah kalau ada adik pompuan. Pembuli tegar!


Situasi A :


Tengah tengok berita kat NTV7 sementara nak tunggu bukak posa. Then, berita tayang gambar masjid. Tak silap aku masjid KLCC. Pastuh interview seorang mamat nih.

Aku : "wuaaa... muka ada nur oooo... Tapi kan, yang sebelah dia tuh... Auw! Hensemm nyaaaaa!"

Abang aku berdehem! Terus pandang aku. Sambil senyum-senyum dia cakap :

"Tuh la.. lain kali pi sembayang teraweh. Baru boleh jumpa lelaki yang ada muka nur. Ni tak, pi teraweh malas. Tuh yang dok jumpa lelaki merokok atas bas bulan-bulan posa tuh..."

Aku : "Erk... oke la... Nak siap-siap bukak posa!"



Situasi B :

Abang aku : "Hang puasa nih makin leser kan? Mulut tuh jaga sama. Ramadhan nih belajar sabar. Bla bla bla."

Aku : "Ah... tension ngan tok.. Geram tau dak. Dia bla bla bla..."

Dua minit kemudian.

Abang aku : "Tok hang pi buang kotak air soya. Ayah nak pakai masuk peraduan apa ntah. Orang dah cakap dah.
Bla bla bla..."

Aku : "Ramadhan nih kita kena banyak sabar.... Hahahahaha"



Situasi C :

Abang aku masuk bilik aku, nak tengok cermin pebetulkan songkok kat kepala.

Abang aku : "Eh, apa benda nih?" Sambil pengang vitamin rambut.

Aku : "Owh, nih la vitamin rambut."

Abang aku : "Macam mana nak pakai nih. Tunjuk demo sikit."

Aku : "bla bla bla..." macam terang kat coustemer plak.

Tiba-tiba dia amek kerongsang aku.

Abang aku : "Ha, hang pon pesen pakai kerongsang juntai-juntai nih?"

Aku : "Pesen la! Cantek tau!"

Abang aku : "Eeeee.. huduh! hang tau macam apa? Macam ayam belanda! hahahahahaahaha!"





Aku : "Ahhh! pi keluar!"

Abang aku : "Hahahahahahaha!"



Labels:

8 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)