TheMasheStoryLand™

The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



❤ My Family ❤

Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.


Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2017
Abang Aku


August 24, 2011 9:18:00 PM

Aku hanya ada seorang abang. Takda kakak. So abang la tempat manja. Tapi abang nih lain sikit. Tambah-tambah kalau ada adik pompuan. Pembuli tegar!


Situasi A :


Tengah tengok berita kat NTV7 sementara nak tunggu bukak posa. Then, berita tayang gambar masjid. Tak silap aku masjid KLCC. Pastuh interview seorang mamat nih.

Aku : "wuaaa... muka ada nur oooo... Tapi kan, yang sebelah dia tuh... Auw! Hensemm nyaaaaa!"

Abang aku berdehem! Terus pandang aku. Sambil senyum-senyum dia cakap :

"Tuh la.. lain kali pi sembayang teraweh. Baru boleh jumpa lelaki yang ada muka nur. Ni tak, pi teraweh malas. Tuh yang dok jumpa lelaki merokok atas bas bulan-bulan posa tuh..."

Aku : "Erk... oke la... Nak siap-siap bukak posa!"



Situasi B :

Abang aku : "Hang puasa nih makin leser kan? Mulut tuh jaga sama. Ramadhan nih belajar sabar. Bla bla bla."

Aku : "Ah... tension ngan tok.. Geram tau dak. Dia bla bla bla..."

Dua minit kemudian.

Abang aku : "Tok hang pi buang kotak air soya. Ayah nak pakai masuk peraduan apa ntah. Orang dah cakap dah.
Bla bla bla..."

Aku : "Ramadhan nih kita kena banyak sabar.... Hahahahaha"



Situasi C :

Abang aku masuk bilik aku, nak tengok cermin pebetulkan songkok kat kepala.

Abang aku : "Eh, apa benda nih?" Sambil pengang vitamin rambut.

Aku : "Owh, nih la vitamin rambut."

Abang aku : "Macam mana nak pakai nih. Tunjuk demo sikit."

Aku : "bla bla bla..." macam terang kat coustemer plak.

Tiba-tiba dia amek kerongsang aku.

Abang aku : "Ha, hang pon pesen pakai kerongsang juntai-juntai nih?"

Aku : "Pesen la! Cantek tau!"

Abang aku : "Eeeee.. huduh! hang tau macam apa? Macam ayam belanda! hahahahahaahaha!"





Aku : "Ahhh! pi keluar!"

Abang aku : "Hahahahahahaha!"



Labels:

8 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)