TheMasheStoryLand™

The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



❤ My Family ❤

Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.


Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2017
Salam Lebaran


August 30, 2011 12:56:00 PM



Salam Aidilfitri.
Seperti tiap tahun. Dan tahun sebelum-sebelumnya, aku takkan rasa 'beshnya' raya. Dan seperti tiap tahun, orang pertama yang aku ciom dan kucup tangan adalah abang aku. Bukan kedua ibu bapa aku.

"Tak rasa apa-apa ka raya tanpa family?"

Kalau ada yang tanya macam tuh, jawapan aku ialah : Aku dah lama rasa macam nih. Sampai lali. Mula-mula aku meningkat remaja, time raya aku mesti sebak. Sekarang, setitik air mata pun tak keluar dah.

Bosannya raya. Bagi aku, raya hanya la sekadar makan kueh raya sambil memakai baju raya. Tapi perasaan 'bergembira'  di hari raya, tak rasa langsung.

Kata seorang blogger, indahnya hari raya dapat dirasai 3 golongan sahaja. First, kanak-kanak. Aku dah lepas zaman tuh. Ya. Sangat besh raya dulu. Aku ingat lagi, sehari raya boleh dapat 100-200 ringgit. Banyak weh. Budak-budak mana tak suka duit? Orang tua nak mampus pun suka duit, aih!

Golongan ke 2, beraya di rumah baru. Aku tak pernah rasa raya umah baru. Walaupun aku rasa ada pernah raya di rumah baru.  *cakap cam keling tak?*  Tapi, suasana tak besh pon!

Golongan ke 3, pasangan yang baru mendirikan rumah tangga. Mesti bermakna, right? Seriusly, waktu aku bangun tidur pada 1 Syawal, tetiba aku cakap kat diri sendiri - 'Aku ready nak kawen' . KAH KAH KAH.  *buang tebiat*

Raya tahun nih jugak aku hilang seseorang. Satu-satunya orang yang aku rasa dia la Mr Right aku. Aku sampai pernah rasa yang dia jodoh aku. Tapi, Aku tak tau mana silap. Dan tak boleh nak pebetulkan balik hubungan tuh. So, aku tinggalkan dia. 

Bagi lelaki biasanya, boleh kawan ngan ex-girlfriend right? Tapi bukan aku. Aku bukan seseorang yang boleh lupa apa jadi, dan cuba jadi hipokrit seolah-olah tak da apa yang berlaku.

Sudah la. Aku dah penat dah. Aku nak carik orang lain pulak. Hari raya nih, kot-kot dapat boifren baru? Ye dak?



p/s : tak da p/s la. haha!

Labels:

3 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)