TheMasheStoryLand™

The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



❤ My Family ❤

Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.


Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2017
Bercinta


October 29, 2011 4:56:00 PM
Bercinta.
Senang ja. Semua orang boleh bercinta. Even budak tadika pon boleh. Tapi kenapa kita bercinta? Perlu kah?

Owh,aku tak nak kupas lebih-lebih pasal haram dah halal. Manusia mana yang tak pernah buat silap. Cer bagi tau?
Dan sebagai manusia normal, kita dilahirkan mempunyai perasaan terhadap berlainan jantina. Kalo lain jantina, itu tak normal. Sila check. Ada something wrong somewhere la.

Secara peribadinya, aku simpulkan apa itu bercinta dari perfektif aku sendiri.

1. Lelaki & Perempuan
Adalah tak normal kalo bercinta sama spesis. Erk. Rasa apa? Bukannya boleh kawen pon. Fitrahnya manusia lebih tertarik pada manusia yang lain jantina dengannya. Melalui pandangan mata, suara, percakapan, mahupon dari penulisan belog.  Erk, ada sapa-sapa suka kat aku tak?

2. Terima kelemahan.
Semua orang boleh terima kelebihan. Sebab kelebihan itu satu anugerah. Contohnya, Ayu dikurniakan sepasang mata yang cantek. Ya, itu satu kelebihan. Anugerah yang Allah berikan pada dia. Tapi kelemahannya? Mungkin beliau seorang panas baran. Mungkin juga kaki nya tempang. Mungkin dari segi fizikal, mahu pon mental. Bolehkah anda menerima kelemahan pasangan anda?

3. Jadi diri sendiri.
Oke, aku mungkin agak kasar di bahagian ini. Terus terang aku tanya kamu, kamu dan kamu yang sedang membaca ini. Panggilan antara kawan-kawan biasanya, 'Aku-Kau / Aku-Hang/ Atau lain-lain bahasa'.  Tetapi kalau dengan pasangan lain kan?  'Hubby/Anje/ Sayang/Mucuk/Lalink/Segala macam lagi la'. Paling tidak pon, panggilan 'Saya - Awak', bukan? Pernahkah ada pasangan yang panggil panggilan Aku-Kau. Ada! Tapi jarang sangat. Aku pernah jmpa. Dan aku sendiri pernah panggil 'hang' kat boifren aku. Erk, bukan apa. Aku rasa selesa. Sekurang-kurangnya, dia tempat aku luah segalanya. Aku boleh cerita soal lelaki yang sukakan aku. Hey, setengah lelaki jelos owh! 

Itu dari segi panggilan. Lain-lain perangai. Owh, aku failed ini. Aku mempunyai peragai panas baran yang teruk. Aku tak boleh kawal kemarahan aku, kadang-kadang. Dan benda nih setiasa ditegur oleh ex-ex aku. Owh, maaf la...
Aku bukannya tak nak ubah. Aku nak ubah seboleh-bolehnya.
Kalau boleh aku nak ubah hati aku supaya lebih keras. Asyik nages tiap masa!
Tapi aku cuba. Berapa lama tempoh nak berubah? Sehari dua? Ingat sesenang itu? 
Ye. Aku tak boleh puaskan hati mereka.


Cukup 3 benda ini. Kalau orang boleh terima kamu seadanya, cuba terima dia seadanya. Tapi andai tak boleh terima, cis, mintak break jelah! HAHAHA



Nota Kaki Kudis : Heh, macam dr. Cinta tak? Love..Love..Love...!  =p

Labels:

4 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)