TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Hati Itu Ada Banyak Lagu, Antaranya Lagu Sedih


May 3, 2012 3:02:00 AM

Assalamulaikum =)

Pertama sekali aku mohon maaf atas keterlanjuran sekiranya ruangan ni buat hati disana terguris.
Kedua, entry ni agak panjang jadi kalau rasa tak nak baca boleh tekan close.


Chapter 1 : Warna Kaseh


Jangan tanya macam mana hati aku rasa waktu aku decide nak quit dari WK. Hati hancur lebur. Puas aku pikir, mana punca masalah ni. Aku tak tahu kat sapa aku nak marah. Akhirnya aku marah diri sendiri, marah sebab tak boleh beri komitmen. 

Aku jugak terpasa. Antara study dan blog. Aku pilih study. Dan disebab itu aku jarang beramah mesra dengan admin-admin lain. Disebabkan itu jugak, sikit-sikit aku rasa makin terpinggir. Dan perasaan tuh makin lama makin sakit.

Aku ingat masa mula-mula Sab ajak aku. 

"Mashe, jom buat blog. Blog cerita pendek"

Waktu tuh aku sangat excited. Aku berangan-angan blog WK tuh jadi macam sekarang. Ramai pembaca. Berangan banyakkan admin. Itulah orang cakap, jangan berangan segunung langit. Bila jatuh sakit.

Aku quit dari WK adalah disebabkan diri aku sendiri. Aku tak nak bergaduh ngan sab. Dan aku tak komitmen lagi. Juga ada sedikit kecil hati. Biarkan.

*lap air mata*


Chapter 2 : 'Awak'


Awk, sebelum saya kenal awak saya dah diberitahu seseorang yang awak ini sangat segak orangnya. Waktu tuh hati saya memang sangat tertutup dengan mana-mana lelaki. Mungkin jugak sebab saya masih belum dapat lupakan cinta sebelum ni. 

Bila saya kenal awak, saya makin suka. Hari makin hari saya suka kat awak. Bukan sebab rupa awak. Awak pun saya tak kenal. Tapi sebab perwatakan awak. Dan cara awak. Kadang-kadang rasa persamaan disitu.

Awak, saya suka awak sampai tahap ini saja. Saya tak boleh lebihkan perasaan ni. Saya tak nak terluka macam dulu. Saya dah penat. Penat nages sebab lelaki. Dan saya tak harap pun awak sukakan saya.

Saya faham. Jiwa awak juga kosong. Seperti saya.
Lagipun siapalah saya. Dah tentu-tentu bukan saya jadi pilihan. Awak layak pilih yang lebih baik. 

Saya mohon maaf, andai selepas ni saya tak layan awak macam dulu. 




"Hati, janganlah bersedih pada yang bukan milik kamu."



Labels:

4 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)