TheMasheStoryLand™

The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



❤ My Family ❤

Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.


Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2017
"Analogi Pokok"


July 9, 2012 4:03:00 PM

Beberapa hari lepas, aku lepak dengan kawan baik aku, Mimi. Banyak story yang kami bualkan. Semuanya pasal diri masing-masing. Almaklumlah, selepas PMR kami jarang berjumpa. Mimi di sekolah asrama penuh. Aku di teknik. Lepas SPM, Mimi fly ke US. 

Kami ada jumpa, tapi tak berbual panjang. Rasanya ada time raya. Raya, bizi la sikit. Lagipun masa tuh, aku belum dapat lesen. Jadi mengharapkan abang aku menjadi driver sepenuh masa.

Mimi ada ceritakan analogi pokok kat aku. Ceritanya, bila Mimi tanya kat mak dia, "Bolehkah hati manusia berubah?"

Then, mak dia bagi satu kiasan. "Kalau takda angin atau takda orang goncang, pokok takkan bergoyang. Macam tuh jugak hati kita, mungkin kita dah ada faktor-faktor nak berubah hati. Tapi kita hold kan dulu. 'Angin tetap ada, walaupun sikit-sikit.' So, lama-lama pokok tuh akan bergoyang"




Kemudian, aku teringat pulak tweet yang aku tanya Terfaktab, "macam mana kalau seseorang tuh cakap dia sayang kan kita, tapi dia belum ada komitmen lagi pasal tuh?"

Tweet yang di reply oleh Terfaktab, "sebenarnya, dia dah takda perasaan kat kita. Tapi masih memberi harapan. Mungkin kesian barangkali"

Aku banyak berfikir, sebenarnya. 

Yang aku tau, aku buat keputusan yang betul.



Labels: , ,

0 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)