TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Review : Zaiton Ceritaku


January 10, 2013 4:04:00 AM

Annyeong!

Pukul 12 tadi, aku dah tutup laptop dah. Konun nak tido. Tapi hampeh. Lepas tu sempat lagi nak tengok movie yang aku baru download petang tadi - Zaiton Cerita ku.



Rasanya satu Malaysia kenal Zaiton Sameon ni. Even aku yang generasi muda pun kenal, inikan yang lebih tua dari aku kan? Sebab zaman kemilangan Zaiton Sameon adalah tahun 1989.  (betul kan aku, kalau aku salah ) Iaitu zaman aku lahir! So, hampir 23 tahun lebih! 

Dan satu Malaysia jugak tahu yang kemalangan Zaiton Sameon ni. Aku lupa-lupa ingat, Nona ka atau Majalah tiga ada paparkan balik pasal kisah hidup Zaiton Sameon ni. Waktu tu, around 1998-1999. Ntah. Aku dah lupa. Tapi rakaman tu ada temubual dengan anak dia, sebelum eksiden ni. 

Dari cerita yang di adaptasi kisah asal Zaiton Sameon yang dikatakan tidak waras. Sebenarnya, bagi pendapat aku sendiri. Kalau la aku hanya ada seorang anak tunggal, dan anak tu meninggal dalam kemalangan, dan (berapa banyak dan la...) selepas bangun dari  koma selama 3 bulan, tau tau dapat cita anak aku dah meninggal? Of coz, aku jadi gila!

Zaiton Sameon trauma, aku rasa. Kesian dia. Bila tengok movie ni, berapa sangat yang boleh di-storykan dalam masa 1 jam setengah? Sedangkan dia hidup sengsara dah berapa puluh tahun? 

Apa yang aku buleh cakap, tengok la cerita hebat ni. Nadia memang bagus. Aku suka tone bila dia nyayi lagu Menaruh Harapan tu. 



0 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)