TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
One Step


October 7, 2013 9:48:00 PM
Asslamualaikum. Agak lama jugak aku tak ber-update. Almaklum, zaman kerja dah lain ngan zaman study. Banyak masa dihabeskan dengan khroooohh khroooohhhh... Hehehehe.

Sebenarnya, aku ehem, malu nak cakap. Ada dilamar oleh seorang lelaki. Yang aku hanya kenal seminggu dan ajak kawen. Reaksi pertama aku, of coz, "Hah? Gila?!"

Tapi setiap hari dia menyatakan hasrat ikhlasnya nak beristerikan aku yang serba kekurangan ni. (Dah la pemalas, makan kuat, tido banyak). Walaupun dia muda dari aku setahun, dia lagi matang sebab anak sulung kot. Dan kerjaya lagi stabil dari aku. Disebabkan bersungguh-sungguh ni, pelan-pelan aku bukak hati yang 2 tahun tergores dek putus cinta dulu.

Alhamdullilah, hari makin hari makin timbul perasaaan sayang tu. Family dia dah tau. Abang aku pun dah tau. Kalau ikut, kami belum genap sebulan. Mungkin bagi orang lain, "Mak aih, gediknya! Cepat gila!"

Tapi aku percaya kalau dah jodoh Allah tetapkan, sekelip mata hati boleh berubah. Jadi aku doa. Aku pun tak berani nak cakap ni jodoh aku ke apa. Tapi nampak macam smooth ja. Dia rancang nak bagi tau family minggu depan, tapi family dia dah tanya minggu ni. 

Siap nak tempah chalet, buat BBQ makan-makan nak kenal bakal menantu aka aku. Wuaaa. Terharu ai tau!

Sekarang boleh berusaha, dan berdoa, supaya jodoh yang datang ini adalah jodoh yang dapat bimbing aku dunia dan akhirat. Amin.

p/s ; Mengantuk. Malas nak update pepanjang. Besok keleja. 2 minggu lagi bakal jumpa mertua. Doakan aku. I'll update next time, hokey? Babai!
0 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)