TheMasheStoryLand™

The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



❤ My Family ❤

Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.


Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2017
Perlukah? Pegi Main Jauh-jauh Wahai Syaitoooonnnn!


January 28, 2014 7:16:00 PM

Semakin dekat dengan tarikh (lagi 50+ hari je lagi), makin macam-macam perasaan bercampur baur. Tak paham ngan setan ni kadang-kadang. Kejap hasut cam gitu, kejap hasut cam gini. Pelik sungguh. Seboleh-boleh tak nak kasi anak cucu adam kawen.

Kadang-kadang setan cuba membisik, 'apa cerita ex lama'? sedangkan diri dah betul-betul bahagia. Maka akan terhasil la suara halus yang cakap, "Aku tengah bahagia sekarang. Dia juga tgh bahagia. Maka, lantak la kat dia kan?" lol.

Kadang-kadang setan cuba bisik, 'ko ni cukup duit ke? ada duit nak menikoh?' Memang diri kerap tegoda ngan nafsu makan. Banyak betul dah jimat kalo nak banding waktu-waktu single dulu. Tiada aktiviti yang menghabiskan duit pada hujung minggu, Jalan Tar khususnya. Hahaha

Maka, akan terkeluar la suara halus itu, 'Kau tu nak jadi bini orang. Maka perlu latih diri untuk jadi setia. Lepas kawen, tak boleh terpikir lelaki lain selain suami sendiri. Berdosa tahu?'

Istighfar banyak-banyak.


Bila menjadi orang tengah antara 2 kapel yang tengah gaduh, aku rasa nak tergelak. Si perempuan susah betul nak caya si lelaki, Tapi hati sayang.

Macam tu la aku dulu, yang susah betul nak percaya lelaki, sampai satu tahap percaya seboleh-bolehnya. Mungkin sebab dia terlalu baik. Terlalu ikut apa ja yang aku nak. Setiasa bagi support. Yang lagi penting aku boleh rasa sayang dia tiap kali dia pengang kepala aku.

Jadi, aku sudah jumpa yang terbaik, perlu kah aku cari yang lain? perlukah lagi terpikir yang lain?

Setan, tolong la pergi dari hidup ni. Aku nak kecapi bahagia aku, tahu?






Labels: , ,

0 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)