TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Dating-Dating


February 2, 2014 11:13:00 PM

Cuti Chiness New Year ni, encik tunang turun key ell. Wua... Hepi tau. Hahahaha. Almaklum, last jumpa bulan lepas. :P. Jadi apa lagi. Memang merayap la berdating sakan. Hahahaha.

Mula-mula bawak encik tunang gi Sunway Piramid. Siap kabor, 'ni lah tempat ayang selalu makan' - sebab opiz depan tu je.


Pelik betul, aku minum air nak merah-merah. Tapi bibir tak merah pun! Oh, jelosssss!


Lepas tu, kitaorg gerak g downtown. Aku ni selalu gi downtown orang yang bawakan ja.
Sesat gak la kitaorg mencari jalan. Sampai kat downtown tu terus makan. lapar. Almaklum, penat sesat. :P
Mula-mula melantak celup-celup (bebola tu), lepas tu nampak laksa cam sedap, makan laksa pulak.
Lepas tu jalan-jalan tengok baju kelawar murah plak. Apa lagi, terus rembat tiga pasang. Untuk bakal mak mertua dan adik ipar. Baju bakal bapak mertua pun beli sekali kat sini. Nak ambik anak, kena ambik hati orang tua dia dulu. ekekeke. :P.

Keesokan ari nya (Sabtu), aku demam. Keluar lambat sikit. Petang baru keluar. Bawak encik tunang makan kat nasik ayam kat Pasar Seni. Siap ajar dia macam mana nak gunakan LRT. Ha, gitu....

Malam tu, kami pegi Wangsa Maju Seksyen 2, makan burger bakar. Aku dengar-dengar, burger bakar ni lah burger bakar yang first sebenarnya. Dulu gerai kecik ja (aku sempat tengok gerai dia), sekarang dah maju. Gerai pun dah canggih.


Haha. Kitaorang kenyang sampai tak leh nak cakap dah..


Makan taknak kalah, ambik yang double-double ja semua. Total dekat 40+ hinggit jugak. Puas hati sebab kenyang. Heeee

Hari ketiga, last day. Mula-mula makan kat kedai makan biasa yang selalu makan kat opiz (tepi-tepi sunway piramid). Sekali lagi cakap 'ni la kedai makan yang ayg selalu keluar ngan budak opis'. =='

Lepas tu bawak encik tunang gi naik LRT turun kat Masjid Jamek. Lega sebab hari ni, tak panas cam semalam. Cuma tak bestnya, pasar malam Jalan TAR, hari sabtu. Ada jugak gerai, tapi tak banyak.
Sempat sembat tudung kat bakal mak mertua lagi, untuk adik ipar jugak. Pastu terjumpa pulak kain ela 4 meter 10 hinggit! Aku nak beli malas (padahal dah rembat baju kurung siap = 19 hinggit/sepasang kat Muaz Texstil) Ekekekeke. Rembat kain ela tu, kasi kat mak dan adik ipar. Jumpa jeruk, beli jugak. Jumpa t-shirt, beli kat adik ipar yang lelaki. Jumpa crown, beli untuk diri sendiri. Jumpa veil, terus beli. Sebab dah lama cari veil nak sedondonkan baju nikah.

Kira pantang jumpa, terus beli. Ekekekeke. :P

On the way nak balik, terdengar akak menerit-jerit "dik lukis inai lima hinggit ja!". Terus tergoda, terus nak. Tapi design yang aku mintak tu, 10 hinggit. Ah boleh la...
10 minit je pakai, terus cam gini... Terang engkau...


Kanan tu selepas pakai inai di kuku. Excited youuuu...


Lepas pakai, pikir lak, berapa lama nak hilang ni. Agak-agak lagi 49 hari sempat nk hilang tak? Apa lagi terus gugel. Lega rupanya tahan 2 minggu je. Ekekekeke. :P

Balik tu, terus pakai inai kat kuku :p

Lepas jalan-jalan kat Jalan Tar, bawak encik tunang jalan-jalan KLCC. Lepak-lepak kat taman KLCC tu. Then gi makan kat Giant Shah Alam Sek 13 ke. (yang dekat ngan Stadium Malawati tu). Kat situ, nampak cincin kapel yang buleh ukir nama.


Suwit dak? Ekekeke


Dulu, masa zaman kapel (harap ramai ja kapel), sekor pun tak sanggup nak pakai cincin kapel. Sebab takot orang tau yang diri berpunya kot.
Pesan kat encik tunang, "Nati kawen tak bagi cincin dah tau. Takda duit. Sob...Sob... :'("

Then hantar encik tunang ke Subang Sky Park. Tak habes-habes cakap dia nak balik korea. =='




Menagis kejap. Rindu. Belom pisah lagi dah rindu, acane?

Sabar la, lagi 49 hari lagi.


Labels: , ,

0 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)