TheMasheStoryLand™


The Disclaimer




Assalamuaikum. Please be nice here. You're allowed to comment here as long as you're not cursing.
usya belog(s).

Travel This Site



Talk Here


Jerit Kat sini, oi!
Khayalan

Klik gambar untuk ke blog kedua.
The Past Story

The Past is Past. It's a 'memory'.

Credits


Thanxs to All This People
The header : Muhd Zahari
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some toturial from :
Nurul Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® Mashe 2010 - 2015
Lagi 2 Minggu Nak Bersalin!


December 31, 2014 12:01:00 PM


Since dah dapat date baru untuk bersalin kemain lagi rasa malas gila nak pegi keja. Kebetulan pulak, kerja tak banyak. Sebenarnya aku dah start ambik insulin masa checkup 35weeks! Aiyoooo! Rasa sangat leceh. Cukup la GDM on diet yang kena buat BSP tu. Ni cucuk insulin hari-hari pulak.

Ha yang belom pregnant atau tengah pregnant jaga la paras gula memasing eh... Jangan main sebat je. Aku pernah timbang seminggu naik berat badan 1.2KG! Baby scan berat, naik 200g dalam masa 2,3 hari je. Nampak? Mendadak tau.... !

Ekceli, GDM ni risau untuk baby. Takot baby HYPO. Dalam perut mak dia dibekalkan gula yang cukup (mungkin lebih). Tapi bila lahir, anak tu kurang gula. Yang kesian baby kena ambik darah bagai... Kesian kan?

After jumpa doktor pakar, doktor bagi tarikh terus untuk masuk wad. Kalau usia pregnant ni masih dibawah 36weeks, aku kena checkup di hospital dan kk. Ha... Leceh kan. Seb baik aku dapat tau diabetes ni hujung-hujung kehamilan.

Naluri aku kuat mengatakan aku bakal di induce. Kadang-kadang naluri ni boleh pakai jugak. Contoh naluri aku kuat rasa baby ni baby girl. Nah. 3 doktor sahihkan tau!

Orang cakap, induce ni sakit dari natural. Aku cuba, cuba dan cuba positif. Sakit bersalin tu subjektif. Takda kata yang spesifik pun nak gambarkan sakit tu macam mana. Tapi sakit bersalin memang sakit kan?
Contraction tu sendiri 10x ganda dari period pain. (period pain pun aku pitam-pitam menahan sakit).

Husband awal-awal suggestkan epidural. Tapi aku nak cuba jugak untuk normal. Sebolehnya taknak la czer. Tapi kalau dah sampai bahayakan baby, tak kesah la. Janji semua selamat.

p/s : Tarikh masuk wad 14/1/2015

Labels:

0 ♥ Comment

Terima kasih kerana sudi membaca =)